REGULAMIN USŁUGI NEWSLETTER EFFECTIVE ME – PDF
Regulamin Usługi Newsletter
§ 1 Definicje
a) Usługodawca – Anna Szpyt prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Anna Szpyt, NIP
7931592615, REGON 365242016, ul. Józefa Piłsudskiego 29, 37-600 Lubaczów, Polska, świadcząca
usługę Newsletter’a.
b) Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Sklep internetowy wyrażająca chęć otrzymywania
wiadomości od Usługodawcy
c) Usługa Newsletter – nieodpłatna i dobrowolna usługa polegająca na przesyłaniu do Użytkownika treści
cyfrowych w formie wiadomości e-mail od Usługodawcy obejmujących w szczególności wiadomości z
ofertami o charakterze marketingowym, informujące o promocjach lub przekazujące kody rabatowe.
d) Sklep internetowy – serwis dostępny pod adresem www.sklep.effectiveme.pl.
e) Zapis na Usługę Newsletter’a – umowa o dostarczanie treści cyfrowych zawarta pomiędzy
Użytkownikiem a Usługodawcą polegająca na umożliwieniu Użytkownikowi korzystania z Usługi
Newsletter’a.
f) Regulamin Newsletter’a – niniejszy Regulamin dotyczący usługi Newsletter’a.
g) Polityka Prywatności – odrębna regulacja dostępna pod adresem
www.effectiveme.pl/polityka-prywatnosci.
h) Regulamin Sklepu internetowego– odrębny regulamin mający zastosowanie w kwestiach
nieuregulowanych Regulaminem Newsletter’a, dostępnym pod adresem www:
https://sklep.effectiveme.pl/regulamin/
i) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
j) Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 z
późn. zm.).
k) Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z
2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
l) Ustawa Prawo telekomunikacyjne – ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.
U. z 2022 r. poz. 1648 z późn. zm.).
m) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.).
§ 2 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin realizuje obowiązki wynikające z art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną i określa prawa oraz obowiązki stron Usługi Newsletter’a. - Zgoda na przyjęcie warunków określonych w niniejszym Regulaminie ma charakter opcjonalny, jednakże
jest niezbędna do Zapisu na Usługę Newsletter przez Użytkownika. - Niniejszy Regulamin Newsletter’a jest dostępny bezpłatnie i nieprzerwanie pod adresem internetowym
https://effectiveme.pl/regulamin-newsletter/, w sposób umożliwiający jego bezpłatne pozyskanie,
odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na dowolnym nośniku w każdej
chwili. - Usługodawca każdorazowo bezpłatnie udostępnia Użytkownikowi niniejszy Regulamin oraz Politykę
Prywatności, w formie odnośnika przekierowującego do właściwej podstrony, w formularzu zapisu na
Usługę Newsletter’a. Na podstronach w/w dokumenty są dostępne bezpłatnie i nieprzerwanie, w sposób
umożliwiający Użytkownikowi ich bezpłatne pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie ich treści poprzez
wydrukowanie lub zapisanie na dowolnym nośniku w każdej chwili. - Informacje podane na stronie głównej i podstronach Sklepu internetowego na temat Usługi Newsletter
nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a jedynie są zaproszeniem do zawarcia
umowy zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego.
§ 3 Zapis na Newsletter - Zapis na Usługę Newsletter może dokonać jedynie Użytkownik, który:
a) podał adres e-mail w polu znajdującym się na dole strony głównej, podstron Sklepu internetowego
lub podstrony newslettera, którego usługi świadczy firma MailerLite,
b) wyraził zgodę na otrzymywanie od Usługodawcy wiadomości za pośrednictwem komunikacji e-mail
i zapoznał się z Regulaminem Newsletter oraz Polityką Prywatności, co potwierdza poprzez
zaznaczenie okienka „Oświadczam, że zapoznałem/am się i akceptuję treść Regulaminu Usługi
Newsletter oraz Polityki Prywatności, będących podstawą do przetwarzania danych w celach
marketingowych (…)”,
c) potwierdził Zapis na Usługę Newsletter poprzez kliknięcie w link weryfikacyjny przesłany na adres
e-mail Użytkownika, który został przez niego podany w polu na dole strony lub podstron Sklepu
internetowego. - Niewykonanie powyższych czynności powoduje, że Usługa Newsletter’a nie będzie mogła być
świadczona. - W przypadku, gdyby Użytkownik podał swoje dane osobowe w formularzu zapisu na Usługę Newsletter,
które stanowić będą część adresu e-mail, Użytkownik wykonując czynności określone w ust. 1 wyraża
jednocześnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych. - Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym dokonując Zapisu na
Usługę Newsletter’a (np. poprzez posłużenie się adresem e-mail zawierającym zwroty powszechnie
uznawane za obelżywe lub o charakterze znieważającym/zniesławiającym). - Użytkownik ma prawo w każdym czasie złożyć reklamację w przypadku nieprawidłowego działania
Usługi Newsletter na adresy Usługodawcy wskazane w Regulaminie sklepu internetowego dostępnym
pod adresem https://effectiveme.pl/regulamin-newsletter/ i na zasadach zawartych w Regulaminie sklepu
internetowego.
§ 4 Odstąpienie od umowy i rozwiązanie umowy - Użytkownik ma prawo w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy Zapisu na Usługę Newsletter’a
odstąpić od niej bez podania przyczyny. - Odstąpienie od umowy, o którym mowa w ust. 1, Użytkownik może wykonać poprzez złożenie
oświadczenia o odstąpieniu pocztą tradycyjną na adres Anna Szpyt ul. Piłsudskiego 29, 37-600 Lubaczów
lub pocztą elektroniczną na adres aszpyt@effectiveme.pl - Użytkownik może w każdym czasie rozwiązać umowę o Zapis na Usługę Newsletter na jego żądanie, a
w szczególnie poprzez użycie przycisku „WYPISZ SIĘ” znajdującym się w stopce każdego z
Newsletter’a, co jednoznacznie oznacza natychmiastowe wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi
Newsletter. - Usługodawca może rozwiązać umowę, gdy Użytkownik narusza zapisy Regulaminu Newsletter’a i
poszczególne zapisy Regulaminu sklepu internetowego, które mają również zastosowanie do niniejszego
Regulaminu. - Rozwiązanie umowy niezależnie przez którą stronę oznacza, że Usługodawca zaprzestaje przesyłania
Newsletter’a na adres poczty e-mail Użytkownika.
§ 5 Dostawca narzędzia do Usługi Newsletter’a - Dostawcą Usługi Newsletter’a jest MailerLite Limited, an Irish registered company at Ground Floor, 71
Lower Baggot Street, Dublin 2, D02 P593, Irlandia. - Podmiot, o którym mowa w ust. 1, w związku z tym, że jest podmiotem międzynarodowym, może
przekazywać dane Użytkownika do państwa trzeciego na podstawie standardowych klauzul ochrony
danych przyjętych przez Komisję Europejską oraz zgodnie z zasadami przetwarzania danych w tym
podmiocie dostępnymi pod adresem: https://www.mailerlite.com/legal/privacy-policy oraz – polityka
plików cookies – https://www.mailerlite.com/legal/cookie-policy.
§ 6 Reklamacje - Uprawnienia, o których mowa w niniejszym paragrafie przysługują konsumentom oraz osobom
fizycznym, zawierającym umowę Zapisu na Newsletter bezpośrednio związaną z ich działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej. - Usługodawca ponosi wobec Użytkownika, o którym mowa w ust. 1, odpowiedzialność za brak zgodności
treści cyfrowych z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej
chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem
dwóch lat od chwili dostarczenia treści cyfrowej, istniał w chwili jej dostarczenia. - Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej w zakresie, o którym
mowa w art. 43k ust. 2 lub 3 Ustawy o prawach konsumenta, jeżeli Użytkownik, o którym mowa w § 6
ust. 1 niniejszego Regulaminu, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany,
że konkretna cecha treści cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową w w/w zakresie oraz
wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej. - W przypadku niezgodności treści cyfrowych z zawartą umową, Użytkownik może żądać doprowadzenia
do ich zgodności z umową. - Usługodawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli
doprowadzenie do jej zgodności z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla
Usługodawcy. - Przy ocenie nadmierności kosztów dla Usługodawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w
szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej zgodnej
z umową. - Usługodawca doprowadza treść cyfrową do zgodności w rozsądnym czasie od chwili, w której został
poinformowany przez Użytkownika, o którym mowa w ust. 1, o braku zgodności z umową i bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając charakter treści cyfrowej oraz cel, w jakim
jest wykorzystywana. Koszty doprowadzenia do zgodności treści cyfrowej z umową ponosi
Usługodawca. - Reklamację można zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie dane
kontaktowe Usługodawcy. - Zaleca się podanie przez Użytkownika, o którym mowa w ust. 1, w opisie reklamacji:
a) twierdzeń dotyczących okoliczności faktycznych stanowiących podstawę reklamacji i przedstawienie
posiadanych dowodów na ich poparcie (o ile takowe Użytkownik, o którym mowa w ust. 1 posiada), w
szczególności informację o rodzaju i dacie wystąpienia wady,
b) żądania sposobu doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umową lub oświadczenia o odstąpieniu
od umowy o dostarczanie treści cyfrowej Zapisu na Newsletter,
c) dane składającego reklamację Użytkownika, o którym mowa w ust. 1, w tym jego adres
korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej e-mail, na który udzielona zostanie odpowiedź na
reklamację.
Przedstawione wymagania są jedynie zaleceniem i nie mają bezpośredniego wpływu na skuteczność
reklamacji złożonych pomijając zalecany opis. Niemniej jednak, mogą one przyczynić się do szybszego
i bardziej dokładnego wyjaśnienia sprawy. - Usługodawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od dnia jego otrzymania. W przypadku niezachowania 14-dniowego terminu na udzielnie odpowiedzi,
uważa się, że Usługodawca uznał żądanie za uzasadnione.
§ 7 Pozasądowe rozwiązywanie sporów - Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika będącego konsumentem
(lub na prawach konsumenta) z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia
roszczeń, oraz zasady dostępu do tych procedur, są dostępne w siedzibach i na stronach internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną
konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, a także na stronach internetowych
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod poniższymi adresami:
a) http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
b) http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php,
c) http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. - Użytkownik będący konsumentem (lub na prawach konsumenta) posiada następujące przykładowe
możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o
którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r.
poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze
Sprzedawcą,
b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
zgodnie z art. 36 ustawy o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania
mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim
a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
(m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). - Użytkownik będący konsumentem (lub na prawach konsumenta) ma prawo skorzystać z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za
pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 8 Dane osobowe - Użytkownik, który wyraził zgodę na przesyłanie mu wiadomości e-mail, o których mowa w niniejszym
regulaminie, w związku z Zapisem na Usługę Newsletter’a, zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą
elektroniczną w celu świadczenia Usługi Newsletter i wyrażeniem zgody na wykorzystywanie przez
Usługodawcę urządzeń końcowych, zgodnie z Ustawą prawo telekomunikacyjne w celu marketingu
bezpośredniego – dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane na podstawie ich dobrowolnej i
wyraźnej zgody na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO w celu przesyłania informacji o charakterze
marketingowym. - Użytkownik ma prawo do:
a) wycofania zgody w każdym czasie, co oznacza, że jego dane osobowe nie będą przetwarzane w
celu świadczenia Usługi Newsletter’a (od tego momentu dane osobowe będą przetwarzane w
celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Usługodawcy, czyli zapewnienia rozliczalności
według RODO i wykazania, że zgodnie z prawem te dane przetwarzał). Użytkownik może
wykonać takie prawo poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres Usługodawcy:
aszpyt@effectiveme.pl .Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania
danych, które zostało dokonane na podstawie wyrażonej przez Użytkownika dobrowolnej zgody
przed jej wycofaniem,
b) dostępu do danych osobowych,
c) sprostowania danych osobowych,
d) usunięcia danych osobowych lub ograniczenia ich przetwarzania,
e) przenoszenia danych osobowych,
f) złożenia sprzeciwu na przetwarzanie (przysługuje wyłącznie w sytuacji, gdy dalsze
przetwarzanie danych osobowych nie jest niezbędne do wywiązywania się przez Usługodawcę
z prawnych obowiązków oraz nie występują żadne przewidziane prawem nadrzędne podstawy
przetwarzania),
g) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 9 Zmiana Regulaminu - Zgodnie z art. 6 ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17
czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I) (Dz. U. UE. L. z 2008
r. Nr 177, str. 6 z późn. zm.) w razie wątpliwości, prawem właściwym dla Regulaminu i Zapisu na
Newsletter będzie prawo polskie, z tym że w przypadku, gdy przepisy prawa obowiązujące w państwie,
w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu, są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie
można wyłączyć w drodze umowy, Sprzedawca zobowiązuje się bezwzględnie je przestrzegać. - Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj.:
a) zmiany zakresu usług świadczonych przez Usługodawcę (Sprzedawcę),
b) nowelizacji lub zmiany przepisów prawa,
c) aktualizacji danych Usługodawcy (sprzedawcy), np. nazwa, adres siedziby, forma prawna, adres
e-mail, telefon kontaktowy,
d) gdy konieczność jego zmiany wynikła z przyczyn od Usługodawcy (Sprzedawcy) niezależnych,
których nie mógł przewidzieć wcześniej. - Usługodawca poinformuje Użytkowników o treści zmian w Regulaminie nie później niż na 14 dni przed
ich wprowadzeniem, przez umieszczenie informacji zawierającej zestawienie zmian w treści Regulaminu
na stronie Sklepu internetowego w widocznym miejscu
w https://effectiveme.pl/regulamin-newsletter/. Informacja będzie utrzymywana w wyżej wskazanych
miejscach przez okres co najmniej 14 dni.
§ 10 Postanowienia końcowe - W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają zapisy Regulaminu sklepu
internetowego dostępnego pod adresem https://sklep.effectiveme.pl/regulamin/ - Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 23.09.24r.